Privacy Policy & Cookiebeleid

Persoonsgegevens

Als je een bestelling bij ons plaatst, dan wil je niet dat iedereen in je winkelwagen kan kijken. Je loopt per slot van rekening niet in de supermarkt. En je strooit je bankgegevens ook niet rond. Wij doen onze uiterste best om jouw persoonsgegevens te beschermen. Daarover lees je meer in deze privacy policy.

Om je bestelling goed te laten verlopen, slaan wij je persoonlijke gegevens op. Dit doen we in een beveiligde database en daar blijven je persoonsgegevens ook. Wij geven je informatie nooit door aan derden voor commerciële doeleinden.

Op basis van deze ‘juridische gronden’ mogen we jouw gegevens gebruiken

Als jij en OnlyStuff een contractuele afspraak hebben, vragen we om je gegevens. Dit is van belang als je een product koopt of recht hebt op garantie bijvoorbeeld. We hebben je gegevens nodig in deze situaties:

  • Als je een bestelling plaatst
  • Om je product te bezorgen
  • Bij het retourneren & repareren van een product
  • Bij contact met onze klantenservice

Je gegevens kunnen ook gebruikt worden ‘gerechtvaardigd belang’. Hierdoor krijg je de beste persoonlijke service, met behoud van je privacy. Dit kan gelden in deze gevallen:

  • Bij het schrijven van reviews & klanttevredenheidsonderzoek
  • Bij contact met onze klantenservice
  • Tijdens het bezoek van één van onze websites
  • Je account
  • Het ontvangen van de nieuwsbrief & e-mail
  • Persoonlijk advies
  • Acties
  • Op social media

Wanneer we fraude vermoeden, dan hebben we een wettelijke verplichting om je gegevens te gebruiken. En als je zelf toestemming geeft voor het ontvangen van de nieuwsbrief, dan houden we dit netjes bij.

Hoe lang bewaren we je gegevens?

Je gegevens worden niet langer dan noodzakelijk bewaard. Nadien wordt alle data verwijderd of wordt het anoniem gebruikt voor interne analyses en rapportages. Denk bijvoorbeeld aan gegevens zoals de waarde van je bestelling.

Om het iets inzichtelijker te maken, zijn dit onze termijnen:

  • Als we een telefoongesprek hebben opgenomen, dan wordt dit na 30 dagen standaard verwijderd, tenzij we wettelijk verplicht zijn om het gesprek langer te bewaren.
  • Na zeven jaar worden inactieve klantaccounts verwijderd. Na die zeven jaar worden je gegevens alleen nog anoniem en voor interne rapportages gebruikt.
  • De Belastingdienst verplicht ons om onze administratie met je factuur-, betaal- en bestelgegevens gedurende zeven jaar bewaren. Na deze zeven jaar worden je anonieme gegevens alleen nog voor interne rapportages gebruikt. Vergeet niet om zelf je facturen van je aankopen ook te bewaren, bijvoorbeeld om gebruik te maken van de garantie of wanneer je garantie verloopt.
  • Moeten we jouw product repareren of vervangen? Dan bewaren je melding en contactgegevens gedurende zeven jaar. Daarna worden je anonieme gegevens alleen gebruikt voor interne rapportages.
  • Heb je je ingeschreven voor onze nieuwsbrief of heb je toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten? Deze toestemming bewaren we vijf jaar. Trek je je verzoek om gepersonaliseerde berichten of het ontvangen van de nieuwsbrief in? Ook dit verzoek bewaren we. E-mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je krijgt dus niet steeds dezelfde mail van ons. Na deze perioden gebruiken we je gegevens alleen anoniem voor interne rapportages.

 

Dit zijn de gegevens die we van je vragen als je een bestelling plaatst:

Voor- en achternaam We willen graag weten bij wie het pakketje bezorgd moet worden. Zo gaan je huisgenoten er niet met jouw bestelling vandoor.
Adres en woonplaats Om je bestelling op de goede plek te bezorgen hebben de dames en heren van PostNL uiteraard je adres nodig.
Telefoonnummer Is er iets misgegaan tijdens de bestelling of bezorging? Met telefonisch contact kunnen we zo snel mogelijk achterhalen wat er mis is gegaan. We willen je niet verliezen als tevreden klant.
Betaalgegevens Als je je bestelling betaalt, dan gebeurd dit in een beveiligde betaalomgeving. Bij het betalen worden je gegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar onze betalingsproviders gestuurd. Deze betalingsproviders (MultiSafepay, PayPal, Billink en Afterpay) voeren onze betalingen uit. Betaal je bijvoorbeeld met je creditcard, dan krijgen we jouw creditcardgegevens niet te zien. Wij krijgen enkel te horen of de betaling is gelukt of mislukt.
IP-adres Shoppen op internet is relatief anoniem, maar we herkennen je toch aan je IP-adres. Op deze manier onthouden we je voorkeuren en kunnen we een passend advies geven. Ook voorkomen we dat iemand anders gebruik kan maken van je account.
E-mailadres Per e-mail ontvang je je bestelbevestiging, betaalbevestiging en Track & Trace code. Als jij ons mailt, dan mailen wij je terug. Kortingscodes, aanbiedingen en nieuwsbrieven verzenden we ook per e-mail als je daarvoor toestemming hebt gegeven. Wil je geen nieuwsbrieven meer ontvangen, dan kun je je uitschrijven via je account of via de link onderaan de nieuwsbrief.

Verder gebruiken we jouw gegevens voor het volgende:

Klantenservice Je kunt onze klantenservice bereiken per telefoon, mail, via sociale media en de chat op onze websites. Wij maken notities van je klacht of opmerking, zodat je je verhaal niet steeds opnieuw hoeft te vertellen. Op deze manier kunnen alle klantenservicecollega’s jouw klacht of opmerking afhandelen. Als we een telefoongesprek opnemen voor trainingsdoeleinden, dan hoor je dit voor het gesprek.
Account Als je een account aanmaakt, dan hoef je bij een volgende bestelling niet opnieuw je gegevens in te voeren. Deze worden opgeslagen in je account. In je account staan je persoonsgegevens: voor- en achternaam, aflever- en factuuradres, e-mailadres, telefoonnummer en inloggegevens. Je kunt ook zien wat je eerder hebt besteld.
Nieuwsbrieven Als je op de hoogte wilt blijven van onze aanbiedingen, dan kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief. Hiervoor kijken we (ook) naar wat je eerder hebt besteld en welke shops je hebt bezocht. Wil je geen nieuwsbrieven meer ontvangen? Je kunt je uitschrijven via je account en via de link onderaan de nieuwsbrief.
Reviews Lees jij ook graag reviews voor je iets koopt? Met jouw review kun je andere kopers helpen. Als je een review schrijft, dan wordt deze zichtbaar op de website en komt hij in je account te staan.
Verbetering We willen graag weten of je tevreden bent met onze service. Daarom analyseren we je unieke bezoeken en zien we ook welke activiteiten daarbinnen plaatsvinden: bekijk je een product, doe je het in je winkelmand, klik je op links in de blogs, enzovoort. Wij gaan zo met deze gegevens om dat derden ze nooit kunnen inzien. Als een andere partij voor ons de gegevens analyseert, dan houden zij zich ook aan de privacyregels.
Acties Als je meedoet aan een winactie, dan willen we je je prijs natuurlijk ook kunnen toesturen! Als je je naam en e-mailadres achterlaat, dan kunnen we je contacteren en vragen om je adres. We gebruiken je gegevens ook om te zien hoe succesvol onze acties zijn. Op die manier kunnen we ze steeds leuker en steeds beter bij jou passend maken.
Advies op maat Voor Nutcrackers sta jij als klant op één. Wij willen jou blij maken. Als je onze shops bezoekt, een bestelling plaatst of iets liked op sociale media, dan onthouden we waar je naar hebt gekeken. Zo kan het voorkomen dat je op Facebook een advertentie ziet met het product wat jij hebt bekeken. Ja, we gebruiken hiervoor cookies. Hierover lees je later meer.
Fraudepreventie In een ideale wereld kan iedereen elkaar vertrouwen, maar helaas is dit niet de realiteit. Als er redelijke vermoedens zijn van fraude, dan moeten we klantgegevens gebruiken om dit te onderzoeken. En bij heel verdacht gedrag moeten we deze gegevens ook doorgeven aan overheidsinstanties. Dat willen wij liever niet en jij ongetwijfeld ook niet.

Wil je je persoonsgegevens bekijken, wijzigen of verwijderen uit ons systeem? Dit kan (gedeeltelijk) via je account. Wil je al je gegevens laten verwijderen? Stuur ons dan een mailtje, dan helpen we je hiermee.

© 2025 OnlyStuff